lørdag den 15. oktober 2011

Halloween nærmer sig

Jeg er ikke vild med, at vi endnu en gang har overtaget en amerikansk tradition, jeg synes vi har nok i vores egne, men jeg elsker græskar lygterne, som giver lys i den efterhånden mørke tid, hvor der er længe til jul.

Så derfor laver vi græskar lygte


Her står han foran vores hoveddør, og venter på at jeg skal finde de udendørs julelys frem til at lægge inden i, så han kommer til at lyse uhyggeligt.



Græskar kan jo bruges til andet end lygter.
Her har vi efter børnehavens anvisninger, lavet græskar "slik".
Græskar kernerne skal drysses med lidt salt,(børnehaven lavede dem uden salt) og derefter i ovnen ved 200 grader i et stykke tid, jeg fik ikke taget tid.
Og så kan de faktisk spises med skral.
Sjovt, men ikke fantastisk.



og så er der jo græskar kødet, altså det som jeg skrabede ud!!
Det kan bruges i supper, til kage eller som grove grøntsager i ovnen sammen med fx. kartofler.


Og sidst men ikke mindst til dyrene.
Her er den ene af mine 3 russiske landskildpadder, Fister, igang med at gufle det i sig.
Det er de meget glade for.

God weekend til alle

1 kommentar:

Karina Beck sagde ...

Det ser hyggeligt ud med græskar lavning.
Jeg går heller ikke op i den tradition, men har alligevel lavet en del i SFOen med børnene. Den kreativ del er jo sjov.
Tak for din mail. Jeg har allerede prøvet forskellige udgaver af perleskålene og de skal helt sikkert prøves af i SFOen også. Måske en julegave? ; )
God weekend.